Blijf jezelf ontwikkelen als docent |
Als docent kun je gebruikmaken van allerlei soorten ontwikkelaanbod op het gebied van onderwijs, georganiseerd door het Centre for Academic Teaching and Learning (CAT). Van cursus tot leergang en van workshop tot webinar. Binnenkort vinden er bijvoorbeeld sessies plaats over hoe je als docent gesprekken over gevoelige onderwerpen kunt begeleiden en sessies gericht op het kennismaken en leren werken met het nieuwe Learning Management Systeem Brightspace. Bekijk vooral het complete aanbod!
|
Schrijf je nu in! Escape Room Illuminate |
| Wil je Brightspace op een verrassende manier leren kennen? Dat kan door het spelen van Illuminate. Ga met een team UU collega’s op zoek naar sleutels, kraak codes en los puzzels zo snel mogelijk op. Aurora, de Godin van de Dageraad, heeft jullie hulp nodig. Ze ontwierp de machine genaamd illUUmi 3000 om de zon elke dag te laten rijzen. Het bedienen van deze machine is echter behoorlijk gecompliceerd, en één verkeerde instelling kan desastreuze gevolgen hebben... Kunnen jullie de nieuwe dag redden? Nog één uur tot zonsopkomst en de klok tikt… |
| |
Inschrijven basis en verdiepende leergang Community Engaged Learning open voor docenten |
| Wil jij leren hoe je samen met maatschappelijke partners betekenisvol onderwijs ontwikkelt? De leergang Community Engaged Learning (CEL) en de verdiepende leergang CEL bieden je de kennis en vaardigheden om aan de slag te gaan met CEL in je onderwijspraktijk. Je leert hoe je duurzame samenwerkingen opzet, studenten actief betrekt bij maatschappelijke vraagstukken en reflectie stimuleert. De verdiepende leergang richt zich op docenten met ervaring in CEL die hun onderwijs verder willen ontwikkelen. De inschrijving voor beide leergangen is nu geopend. Interesse? Meld je aan via de website! |
| Wil je een cursus ontwikkelen met een internationale collega? Meld je dan nu aan voor de COIL-leergang voor docenten |
Wil je samen met een internationale collega in een ander land een cursus ontwikkelen voor studenten in beide landen? Dit is mogelijk met Collaborative Online International Learning (COIL). In een COIL-cursus werken studenten uit verschillende landen online samen. Door deel te nemen aan de COIL-leergang, leer je de COIL-principes toe te passen in je onderwijs. Deze leergang wordt aangeboden vanuit het Centre for Academic Teaching and Learning in samenwerking met onze Europese alliantie CHARM-EU. Is je interesse gewekt en wil je meedoen? Meld je dan uiterlijk dinsdag 24 juni aan. |
Uit de docentencommunity T@UU |
| Reminder: help us understand the impact of the (upcoming) budget cuts at UU |
| Together with the Utrecht Young Academy (UYA), T@UU is conducting a survey to learn more about how recent budget cuts are affecting staff across Utrecht University. Your input gives us valuable insight into the effeects these changes may have on our academic community. Thanks for contributing! If you have any questions, you can reach out to tauu@uu.nl. |
| |
SIG Educational Games & Play: spel demonstratie |
| Op 5 juni, van 13:15-15:00 uur vindt een bijeenkomst plaats van de Special Interest Group (SIG) Educational Games & Play, waarin Thomas Hartman zijn spel zal laten zien. Thomas startte samen met Bert Weckhuysen eind 2022 het project Immersive Chemistry Education (ICE) waarin ze de wens hadden om een gaming platform te creëren waar scheikundestudenten interactief kunnen studeren en oefenen. In deze SIG-bijeenkomst demonstreert Thomas het spel en deelt hij de lessen die hij heeft geleerd tijdens het ontwerpen van het spel. |
| Webinar: aanschuiven bij het initiële onderwijs (OvP Behind the Scenes) |
| Hoe ga je om met professionals die aanschuiven in een cursus die bedoeld is voor initiële studenten? Dat is het thema van het webinar OvP Behind the Scenes op maandag 23 juni van 15.00 - 16.00 uur. Gesprekleiders Hanne ten Berge (Onderwijsadvies & Training) en Tessa Evers (Office OvP) gaan in gesprek met Maud Verhoef (Graduate School of Life Sciences) en Marijn Smeets (Graduate School of Teaching). Zij praten o.a. over de vraag of je deze professionals in beeld hebt en hoe je kunt inspelen op hun persoonlijke leerdoelen en werkcontext. Kun je hun ervaring benutten in je onderwijs? |
| |
Self-assessment bij de Universiteit Utrecht
|
| Vanuit het Higher Education Research topic ‘’Assessment as Educational Strategy’’ wordt een onderzoek gedaan dat verkent in hoeverre self-assessment (studenten beoordelen de kwaliteit van hun eigen werk) al wordt toegepast in het onderwijs aan de UU en hoe docenten (en studenten) de rol van self-assessment in het onderwijs zien. Om hier antwoord op te vinden is een survey opgesteld. De anonieme enquête duurt ongeveer 10 minuten en je kunt deelnemen aan een loting voor één van drie bol.com waardebonnen van €50. |
Uit de Teaching and Learning Collection |
Game-Based learning bij Europees Mededingingsrecht |
| Om de leerervaring van studenten mededingingsrecht op masterniveau te verbeteren, wordt bij dit project een innovatieve vorm van leren toegepast, namelijk game-based learning. Middels een aanpassing aan het welbekende Monopolyspel worden realistische handhavingsscenario’s gesimuleerd. Studenten kunnen dan op speelse wijze hun begrip van de complexe beginselen van mededingingsrecht vergroten. Benieuwd hoe dat er in de praktijk uit ziet? |
| |
|
|
|